"קרניו – סקראל לימד אותי להאזין לרמות עדינות יותר של תפקוד ולקבל משוב ממערכות רגישות יותר מאשר אלה שאלכסנדר מכוון אליהן. הבסיס של האלכסנדר תמך בתהליך של הקרניו-סקראל בהתפתחות האישית שלי ואיפשר לי לקבל את התובנות שהעבודה הציעה."

הגעתי ללימוד קרניו-סקראל לאחר שכבר הוסמכתי ללמד את טכניקת אלכסנדר והתנסיתי בהוראה.
העבודה בשיטת קרניו-סקראל מתמזגת יפה עם העבודה שלי בטכניקת אלכסנדר ומעשירה אותה. בשתי הגישות המורה/מטפל הוא כלי עזר לתלמיד/מטופל לעבוד על עצמו. בטכניקה אנחנו לומדים להיות מודעים למתחים הקיימים בגוף שלנו ונותנים לעצמנו הוראות כדי לפוגג אותם, לנשום יותר ולהיות קשובים לתנועה הטבעית שלנו על מנת לתפקד באופן בריא יותר עבורנו. ככל שהעבודה מתקדמת הגוף "מתקלף" מהמתחים, עם שהוא חווה מתחים אחרים שהיו קבורים עמוק יותר, וכך בהדרגה משתחרר גם מהם. הלמידה באלכסנדר מבוססת על הדדיות ושיקוף בין מורה ותלמיד. המורה בודק את עצמו כל הזמן מול העבודה של התלמיד. התלמיד הוא מעין מראה עבור המורה. גישה זו מביאה כבוד ושיתוף לעבודה. כמו בכל עבודה במגע, בשתי הגישות דרוש למורה ולתלמידים (למטפל ולמטופלים) זמן להתרגל למפגש בין היד והגוף ולא לחשוש ממנו. נתינת אמון לוקחת זמן. בשתי הגישות ככל שהמורה/מטפל קשוב יותר לעצמו ולתלמיד/מטופל וסבלני כלפי התהליך כך התלמיד /מטופל יתן יותר אמון במורה/מטפל ויוכל להגיע לרמה עמוקה יותר של עבודה על עצמו. הקרניו – סקראל לימד אותי להאזין לרמות עדינות יותר של תפקוד ולקבל משוב ממערכות רגישות יותר מאשר אלה שאלכסנדר מכוון אליהן. הבסיס של האלכסנדר תמך בתהליך של הקרניו-סקראל בהתפתחות האישית שלי ואיפשר לי לקבל את התובנות שהעבודה הציעה. קבלתי כלי נוסף להיכרות עם הגוף ולהבנת התהליכים שאנו עוברים בעבודה עליו.
בהשוואה לקורס המזורז של אפלדג'ר שלמדתי בעבר, אני מעדיפה לפרוש את השיעורים לאורך זמן ולא לרכז למידה מואצת בזמן קצר. זה מאפשר לי לתרגל יותר ולהטמיע את הנושאים לעומק עם השגחה מקצועית. כמו כן אני מעדיפה את הגישה הביודינאמית, שמאפשרת למטופל לבחור את קצב ההתקדמות ואינה מזרזת תהליכים ללא התחשבות ביכולת להתמודד איתם

Posted in: המלצות בוגרים