לילך סבט לוגו

מי מטפל במטפלת?

אני אוהבת לטפל. בעבר, טיפלתי המון. מאוד נהניתי לטפל ולתת, חשבתי שככל שאטפל יותר, כך אהיה יותר חזקה ובריאה יותר.

המציאות היתה אחרת. יום אחד לאחר תקופה בה טיפלתי באינטנסיביות הרגשתי מותשת לחלוטין ללא כוחות. גם למחרת לא התאוששתי. כשעיבדתי את מה שקרה, הבנתי שיצאתי מאיזון, שמשהו באורח החיים שלי היה שגוי.
זה קרה בהדרגה. בתקופה ההיא מרוב הרצון לעזור ולתת, לטפל הרבה – לא דאגתי לעצמי.
התובנה הזו עזרה לי לעשות שינוי בתפישה הטיפולית.

אם את מטפלת (בלשון נקבה ופונה גם לגברים) בהתנדבות, עצמאית או שכירה, בתחילת הדרך או עם הרבה ניסיון, כדי לתת את הטיפול הטוב ביותר – ראשית עליך לדאוג לעצמך.

אם תיפגעי, לא תוכלי לעזור למטופל ולא להתפרנס, יתכן שתזדקקי בעצמך לעזרה (!). 
כמו שבנהיגה חשוב להיות בריכוז כדי להגיע בשלום ליעד, כך גם בטיפול. יש לשים לב לעצמך במהלך הטיפול, לכמות המטופלים ולשמור על איזון. למעשה, כאשר אינך מרוכזת – את עלולה להיפגע ולפגוע במטופל.

שחיקה
אצל רבים מהמטפלים, לאחר תקופה, מתחילה שחיקה שלא תמיד תהיה קלה לזיהוי. שחיקה יכולה להופיע בצורות שונות: מכאבים פיזיים עד מתח נפשי, חוסר סבלנות לאחרים ו/או למטופלים, חוסר סיפוק בעבודה ו/או בתחומים אחרים בחיים.

רוב המטפלים חושבים על טובת המטופל ויעשו הכול כדי לתת את הטיפול הטוב ביותר: התכוננות לטיפול תכלול יצירת מרחב טיפולי בטוח, מתן כבוד למטופל והקשבה מלאה לצרכיו, ושוכחים לשים לב לעצמם.

הדרך להצלחת תהליך הריפוי, עוברת בשמירה על הבריאות שלך!

 

מהי "שמירה על הבריאות"?  כמה נקודות למחשבה

  • ברמה הפיזית- לשים לב ליציבה: עמידה, ישיבה או תנועה במהלך הטיפול ובמהלך היום כדי לשמור על פעילות נכונה ולהימנע ממאמץ יתר.
  • ברמה הרגשית- מי המטופלים שלך? האם יש בהם כאלו עימם יותר קשה לעבוד?. מה גורם לכך?
  • חשוב לזכור מה מטרת הטיפול, מה הדרך הנכונה עבורך ומה ביכולתך לעשות:
  • לזכור שכל אדם עושה את הבחירה הנכונה ביותר עבורו בכל רגע.
  • לתהליך הריפוי קצב משלו. בטיפול נעשה את המיטב עבור המטופל אבל לא תמיד התוצאות מידיות או ניתנות למדידה. לעיתים התוצאה תגיע רק לאחר זמן מה ובהדרגה.
  • תפקידך הוא לעזור לחיזוק כוח הריפוי של המטופל ולא לתקן או לשנות אותו.

 

 

שיתוף הכתבה

השאר תגובה

שיטת קרניוסקרל

טיפולים הוליסטיים שמטרתם להעצים את נשימת החיים בגוף כדי לחזור לקו הבריאות. הטיפולים יעילים לטיפול במחלות ובעיות שונות ברובד הפיזי והנפשי.

לקריאה נוספת >>

עקבו אחרינו

כתבות אחרונות:

איך להרגיש את קו האמצע? תרגול מונחה

קו האמצע, הקו סביבו כל הגוף מתארגן החל מהתעברות והופך עם ההתמיינות וגדילת העובר לחוט השדרה. התרגול מיועד לכל מי שרוצה להכיר ולהבין את מהות הטיפול ולהתנסות באופן עצמאי. מצרפת לכאן הקלטה של התרגול כדי שתוכלו גם אתןם לתרגל עם

להמשך קריאה »

מה הכוונה בללמוד טיפול עצמי?

אחד הדברים שהצבתי לעצמי כיעד, הוא להנגיש את הקורס לכולם ולמצוא את הדרך איך ללמוד טיפול עצמי בקלות בלי לשבת לשעות של מדיטציה, או תרגול הדורש משמעת והקפדה. אצלי ואצל מטופלים מה שהכי מצליח, אלו הדברים הכי פשוטים, שניתן לעשות

להמשך קריאה »

איך אפשר ללמוד לטפל בעצמי?

אחד הדברים שהצבתי לעצמי כיעד, הוא להנגיש את הקורס לכולם ולמצוא את הדרך איך ללמוד טיפול עצמי בקלות בלי לשבת לשעות של מדיטציה, או תרגול הדורש משמעת והקפדה.ראיתי שאצל מטופלים מה שהכי מצליח, אלו הדברים הכי פשוטים, שניתן לעשות תוך

להמשך קריאה »