לילך סבט לוגו

טיפול באם וביילוד לאחר לידה קיסרית

לידה היא דבר נפלא! עם זאת, המעבר מהרחם המוגן לעולם החיצון כרוך במאמץ וכאב, ועשוי להימשך מדקות ועד ימים. כל מה שהרגשת, הרגיש/ה העובר/ית שלך. כל מה שאת חווה – חווה גם העוּבּר/ית

בהקשבה למערכת הקרניוסקרלית נחוש בחוסר איזון עוד לפני שהפך למחלה או הפרעה תפקודית, הניתנת לאבחון. סדרת טיפולים הניתנת ממש לאחר הלידה מומלצת מאוד כטיפול מניעתי.

ההשפעה של טיפול קרניוסקרל היא מהירה ולפעמים אף מיידית. לאחר שהיו אצלי עם הילד הראשון, אמהות רבות מביאות אליי גם את הילד השני והשלישי, גם כשאין בעיה מיוחדת. אחרות שולחות אותי כ"מתנה" לחברותיהן שילדו.

טיפולי קרניוסקרל לתינוקות

הטיפולים יעילים לבעיות רבות הנפוצות בתינוקות לאחר לידה, ובהן:

  • תמיכה בשיפור היניקה: יניקה לא נכונה ופציעת פטמות האם, שיפור רפלקס היניקה
    גמילה מיניקה
  • טורטיקוליס: הגבלה בטווח התנועה של הראש לאחד הצדדים
  • חוסר שקט: בכי ללא סיבה ניכרת לעין לאורך שעות, קושי להירדם גם כשהתינוק/ת עייפ/ה.
  • גזים, קוליק, עצירות והקאות, ריפלוקס סמוי, פליטות
  • א-סימטריה של הגולגולת: איזון הגולגולת לאחר לידה קשה או ניתוח, לידת וואקום
  • חיזוק המערכת החיסונית
  • איזון כללי לאחר לידה
  • טונוס גבוה או נמוך
  • בעיות התפתחות שונות כגון הרמת הראש, היפוך, עיכוב בזחילה, ישיבה ועמידה, בעיות קואורדינציה ובשלב מאוחר יותר דיבור, ויסות חושי ורגיושיות שונות.

כיצד מתבצע הטיפול בתינוק/ת?

בטיפול קרניוסקרל, התינוק/ת יכול/ה להיות בידי האם או בזרועותיי. אפשר לטפל בתינוק תוך כדי הנקה , משחק ושינה. אין צורך להעיר התינוק או להפשיט.
תמיד אבקש רשות בפה ובלב לגעת. כמו כן, אני מסבירה לאם ולתינוק/ת מה אני עושה על מנת להרגיע ולהכין לבאות. משך הטיפול יהיה כחצי שעה.

נוסף על הטיפול בתינוק, יקבלו ההורים הדרכה לעידוד החוש ההורי וטכניקות מגע עדין לשיפור הרגשת התינוק. 

המלצת יועצת הנקה ניתן לקרוא כאן
 
 

במעקב שעשה פרנקלין סילס במרפאתו אחר תינוקות שקיבלו מספר טיפולי קרניוסקרל התברר, כי בגיל בית הספר אחוז הלוקים בהפרעות ריכוז ולמידה בקרבם היה נמוך באופן משמעותי ביחס לילדים שלא קיבלו טיפולים כתינוקות.

אם נוכל להבטיח שכל תינוק ותינוקת יקבלו כמה טיפולי קרניוסקרל לאחר הלידה – תהיה זו השקעה נבונה לטווח ארוך.

שיתוף הכתבה

השאר תגובה

שיטת קרניוסקרל

טיפולים הוליסטיים שמטרתם להעצים את נשימת החיים בגוף כדי לחזור לקו הבריאות. הטיפולים יעילים לטיפול במחלות ובעיות שונות ברובד הפיזי והנפשי.

לקריאה נוספת >>

עקבו אחרינו

כתבות אחרונות:

מי מטפל במטפלת?

אני אוהבת לטפל. בעבר, טיפלתי המון. מאוד נהניתי לטפל ולתת, חשבתי שככל שאטפל יותר, כך אהיה יותר חזקה ובריאה יותר. המציאות היתה אחרת. יום אחד לאחר תקופה בה טיפלתי באינטנסיביות הרגשתי מותשת לחלוטין ללא כוחות. גם למחרת לא התאוששתי. כשעיבדתי

להמשך קריאה »

איך להרגיש את קו האמצע? תרגול מונחה

קו האמצע, הקו סביבו כל הגוף מתארגן החל מהתעברות והופך עם ההתמיינות וגדילת העובר לחוט השדרה. התרגול מיועד לכל מי שרוצה להכיר ולהבין את מהות הטיפול ולהתנסות באופן עצמאי. מצרפת לכאן הקלטה של התרגול כדי שתוכלו גם אתןם לתרגל עם

להמשך קריאה »

מה הכוונה בללמוד טיפול עצמי?

אחד הדברים שהצבתי לעצמי כיעד, הוא להנגיש את הקורס לכולם ולמצוא את הדרך איך ללמוד טיפול עצמי בקלות בלי לשבת לשעות של מדיטציה, או תרגול הדורש משמעת והקפדה. אצלי ואצל מטופלים מה שהכי מצליח, אלו הדברים הכי פשוטים, שניתן לעשות

להמשך קריאה »