לילך סבט לוגו

להקשיב לסיפור של התינוק

הבכי של התינוק, כדרך לדבר איתך.

זה קורה כמה פעמים ביום, התינוק שלך מתחיל לבכות ולא מפסיק. את מנסה להרגיע אותו בכל דרך אפשרית: ציצי/ בקבוק, על הידיים, בעגלה, שרה, קופצת, יוצאת, חוזרת, אבל כלום לא עובד.
את מוצאת את עצמך מסתכלת על הנחיות הרגעה בכל מיני אתרים: להחזיק ישר, להחזיק הפוך, להרים למעלה, להוריד, לשים באמבטיה, לעטוף, להפשיט.. כל כך הרבה עצות, חלקן סותרות. לפעמים אחת מהן עוזרת, אבל גם אז זה רק לזמן קצר.

הרופאה אמרה, שהכל תקין וזה "אופי/ הרבה תינוקות הם ככה/ זה יעבור". את מרגישה, שעם אופי כזה את עוד מעט מתפרקת, ובייאוש מעורב בציניות את חושבת לעצמך שבטח עוד מעט יבוא מישהו מהרווחה לראות מה קורה.

זה מוכר לך, אמא?

הרבה אימהות מותשות מביאות אלי את תינוקותיהן לטיפול קרניו סקרל בגלל בכי רב וחוסר שקט, והטיפול אכן עוזר להם מאד, וברוב המקרים המצב משתפר פלאים. נוסף על הטיפולים שאני נותנת לתינוק אני גם מדריכה אותן בכל מיני טיפים לעזרה והרגעה ואני מציעה דרך נוספת להתמודד עם הבכי של התינוק בבית.

זה באמת מאוד קשה לשמוע את התינוק שלך בוכה ולא לדעת איך לעזור לו, הרי בדקת שכל הצרכים הגופניים סופקו, שלא נקשרה שערה סביב אצבעו, והוא נבדק ע"י רופאה והבריאות תקינה. ובכל זאת הוא בוכה.

האם עצרת פעם רגע וחשבת – "מה אתה רוצה לספר לי" ?

תינוק בוכה כדי לקבל עזרה. לפעמים העזרה היא בנוכחות שלך – הוא רוצה להגיד משהו, לספר או לפרוק קושי כלשהו,
אולי הוא מתגעגע לחזור ולהיות בבטן שלך, אולי עכשיו הוא משחרר את הבהלה מרעש ששמע, או שאולי באמת כואבת לו הבטן והבכי קצת מקל את הכאב?

האם את מסכימה לנסות משהו אחר ורק להקשיב לו?
במקום לנסות להרגיע ולהפסיק את הבכי, קחי נשימה עמוקה, שבי נוח או לפחות החזיקי אותו בצורה שתהיה כמה שיותר נוחה לך ונסי רק להקשיב לבכי. להקשיב כמו שאת מקשיבה כמישהו מדבר, לנסות להבין מה הוא מספר לך.

תוך כדי שאת מקשיבה לו ולכל מה שיש לו לבכות, את גם בודקת את עצמך- האם את יושבת נוח? חושי את הגוף הקטן והעדין, את החמימות והרכות שלו, בדקי האם נוח לך להחזיק את התינוק, או שאולי כדאי לקחת מנשא, או למצוא על מה אפשר להישען, הרי גם לעמוד או לקפוץ לא באמת מקל.

תינוק שבוכה, זקוק לקרבה ולתמיכה. גם אם אינו נרגע הוא מרגיש אותך ויכול להיעזר בך. גם כשהבכי נמשך, הקרבה חשובה. זה לא אומר שאת לא בסדר, להיפך – אצלך הוא מרגיש בטוח ויכול לשחרר.
לפעמים הוא רק רוצה תקשיבי, שתסכימי להקשיב בלי לנסות לשנות. בלי לחשוב שצריך להרגיע.

בעקבות ההצעה הזו אמרה לי אחת האימהות: "אני עכשיו מרגישה שהיא מספרת לי על משהו, שהיא צריכה את הבכי הזה מידי פעם כדי להירגע. יותר קל לי להכיל. ועוד משהו מוזר – שמתי לב שככל שאני פחות נלחצת ומתאמצת להרגיע אותה, היא נרגעת יותר מהר"

אם אחרת מספרת: "טיפול הקרניו סקרל באמת מאוד עזר, אבל חשוב לי להגיד שעצם העובדה, שאני מרגישה שאני לא חייבת מיד להרגיע ולהשתיק אותה, שאני מבינה, שאחרי שבדקתי שברמה הפיזית שלה הכל בסדר ומטופל, מותר לה לבכות וזה לא אומר שאני אמא לא מוצלחת, אני יותר רגועה ויותר קל לי עם כל הסיטואציה".

אמא יקרה, את מוזמנת לדבר איתי ולשמוע איך אני יכולה לעזור גם לתינוק שלך, וגם לך. אני פה בשבילך!

כדאי לקרוא גם כאן

מה לעשות כשהתינוק שלך בוכה
איך לעזור במגע לתינוק שלך
טיפול קרניוסקרל לתינוקות 

לצפיה בסרטוני טיפים להורים

טיפ 1 איך לעזור לתינוק שלך

טיפ 2 לעזור לתינוק שלך במגע

טיפ 3 נקודות איזון בגוף

טיפ 4 איזון מערכת העצבים

 

שיתוף הכתבה

השאר תגובה

שיטת קרניוסקרל

טיפולים הוליסטיים שמטרתם להעצים את נשימת החיים בגוף כדי לחזור לקו הבריאות. הטיפולים יעילים לטיפול במחלות ובעיות שונות ברובד הפיזי והנפשי.

לקריאה נוספת >>

עקבו אחרינו

כתבות אחרונות:

איך להרגיש את קו האמצע? תרגול מונחה

קו האמצע, הקו סביבו כל הגוף מתארגן החל מהתעברות והופך עם ההתמיינות וגדילת העובר לחוט השדרה. התרגול מיועד לכל מי שרוצה להכיר ולהבין את מהות הטיפול ולהתנסות באופן עצמאי. מצרפת לכאן הקלטה של התרגול כדי שתוכלו גם אתןם לתרגל עם

להמשך קריאה »

מה הכוונה בללמוד טיפול עצמי?

אחד הדברים שהצבתי לעצמי כיעד, הוא להנגיש את הקורס לכולם ולמצוא את הדרך איך ללמוד טיפול עצמי בקלות בלי לשבת לשעות של מדיטציה, או תרגול הדורש משמעת והקפדה. אצלי ואצל מטופלים מה שהכי מצליח, אלו הדברים הכי פשוטים, שניתן לעשות

להמשך קריאה »

איך אפשר ללמוד לטפל בעצמי?

אחד הדברים שהצבתי לעצמי כיעד, הוא להנגיש את הקורס לכולם ולמצוא את הדרך איך ללמוד טיפול עצמי בקלות בלי לשבת לשעות של מדיטציה, או תרגול הדורש משמעת והקפדה.ראיתי שאצל מטופלים מה שהכי מצליח, אלו הדברים הכי פשוטים, שניתן לעשות תוך

להמשך קריאה »