לילך סבט לוגו

ללמוד אנטומיה כדי לחזק את חוש הטיפול – טכניקה ללימוד עצמי והעמקה

הכרת האנטומיה תומכת בביטחון בטיפול. האנטומיה עוזרת להבין היכן מקור הבעיה שלרוב שונה מהמקום בו מופיעים הסימפטומים השונים. בשפת הטיפול נקרא לזה ציסטה אנרגטית (energy cyst).
ותעזור לנו להבין את ההקשר האנטומי והפיזיולוגי של הסימפטום.
כדי ללמוד אנטומיה, אפשר לעיין בספרי אנטומיה, אטלסים און ליין וסרטוני הדמיה, חלקם חינמיים כמו הויקיפדיה ואחרים בתשלום המאפשרים לראות בזויות שונות את השכבות, רקמות, איברים של הגוף.
 
אני למדתי קרניוסקרל בקורסים מרוכזים, בהם כמעט ולא עברנו על האנטומיה לעומק
ולכן המשכתי ללימודי אוסטאופתיה. בשנה הראשונה, למדתי עם דר אברהם אבו-חצירא, שלימד איך להרגיש את האנטומיה על עצמנו ולא רק לשנן אותה.

בדרך הזו ללימוד האנטומיה, קיבלתי כלים ללמוד ולזכור את כל הפרטים האנטומיים יחד ובנפרד.
הגישה הזו השתלבה בטבעיות לתוך התרגול שפיתחתי להכרת תנודת הקרניוסקרל על עצמי ושיפרה את יכולת החישה, את חוש הטיפול ואת בריאותי, תרגול שהפך לקורס נפרד לטיפול עצמי.
הידע חיזק את הביטחון בטיפול ובחרתי ללמד את השיטה לתלמידים בקורס להכשרה מקצועית כדי לחזק גם אצלם את ההכרות עם האנטומיה והביטחון בטיפול.

עם הזמן ראיתי הרבה פעמים איך טיפול של תלמידי משפר בעיות רבות כבר בתחילת הקורס, כשעוד לא רכשו ידע באנטומיה ופיזיולוגיה (ונזכרתי גם בקסמים שלי).

כיום האנטומיה היא אחת הדרכים "להתחבר" לטיפול. החשיבות של האנטומיה להצלחת הטיפול משנית לשמירה על האיזון העצמי והקשבה לשדה כולו כדי ליצור מרחב בטוח יחד עם הידיעה שיש למטופל כוח ריפוי פנימי

בגישה הביודינאמית, נחפש את הבריאות ואת תנודת הקרניוסקרל ולא את הבעיה.
וויזואליזציה של האנטומיה בשדה הרחב מאפשרת להרגיש את כל הגוף, לראות ולשקף את ה"תמונה המלאה", כדי לעודד את כוח הריפוי הפנימי ולא כדי "לתקן" את הגוף.

 

תרגול לדוגמא: עצם הפריאטל

עבור התרגול כדאי להיעזר בערך הויקיפדיה על עצם הפריאטל. או בתמונות וסרטונים ברשת,להכרות עם המבנה והאנטומיה סביבן. 


קישורים נוספים

קורס להכשרת מטפלים
קורס לטפל בעצמי
איזון עצמי



שיתוף הכתבה

השאר תגובה

שיטת קרניוסקרל

טיפולים הוליסטיים שמטרתם להעצים את נשימת החיים בגוף כדי לחזור לקו הבריאות. הטיפולים יעילים לטיפול במחלות ובעיות שונות ברובד הפיזי והנפשי.

לקריאה נוספת >>

עקבו אחרינו

כתבות אחרונות:

מי מטפל במטפלת?

אני אוהבת לטפל. בעבר, טיפלתי המון. מאוד נהניתי לטפל ולתת, חשבתי שככל שאטפל יותר, כך אהיה יותר חזקה ובריאה יותר. המציאות היתה אחרת. יום אחד לאחר תקופה בה טיפלתי באינטנסיביות הרגשתי מותשת לחלוטין ללא כוחות. גם למחרת לא התאוששתי. כשעיבדתי

להמשך קריאה »

איך להרגיש את קו האמצע? תרגול מונחה

קו האמצע, הקו סביבו כל הגוף מתארגן החל מהתעברות והופך עם ההתמיינות וגדילת העובר לחוט השדרה. התרגול מיועד לכל מי שרוצה להכיר ולהבין את מהות הטיפול ולהתנסות באופן עצמאי. מצרפת לכאן הקלטה של התרגול כדי שתוכלו גם אתןם לתרגל עם

להמשך קריאה »

מה הכוונה בללמוד טיפול עצמי?

אחד הדברים שהצבתי לעצמי כיעד, הוא להנגיש את הקורס לכולם ולמצוא את הדרך איך ללמוד טיפול עצמי בקלות בלי לשבת לשעות של מדיטציה, או תרגול הדורש משמעת והקפדה. אצלי ואצל מטופלים מה שהכי מצליח, אלו הדברים הכי פשוטים, שניתן לעשות

להמשך קריאה »