לילך סבט לוגו

טיפ פשוט ומהיר להרגעת מטופל

טיפ פשוט ומהיר להרגעת מטופל
ולשיפור תוצאות הטיפולIMG_6808s

קרה לכם שהגיע מטופל נסער? או סתם לא רגוע? הוא יושב/שוכב מתנועע בחוסר סבלנות, שואל שאלות לא קשורות, אינו מגיב לשאלות? ואז בסוף הטיפול הוא נראה יותר רגוע ועוברת מחשבה "אילו הטיפול היה מתחיל כך, יכולתי להגיע למקומות עמוקים הרבה יותר".

מטופל שבאמת רגוע, יוכל להנות ולהפיק את המקסימום מכל טיפול שתעניק לו.

אחד הדברים שלמדתי, הוא שככל שהמטופל יהיה יותר רגוע בתחילת הטיפול, כך גם הטיפול יהיה מוצלח יותר. קיימות דרכים שונות להגיע לרוגע כבר בתחילת הטיפול ולא רק בסופו, במאמר זה, אשמח לחלוק איתכם את אחת הדרכים שאני משתמשת בהן בטיפולי ולימדתי מטפלים שמשתמשים בה בהצלחה רבה

לרוב כשמגיע מטופל, נהוג לערוך תשאול: למה בא, מה העבר הרפואי, הרגלים וכד'. ככל שנעמיק בשאלות על הבעיה וקשיים אחרים, נחזק אצלו את אי הנוחות ויעלה המתח. כך, ללא כוונה רעה, אנו גורמים לפתח את הקושי של אדם ולהגדיל את מצוקתו.

יש דרך אחרת!
כדי לקדם את הטיפול ולעזור למטופל להירגע במהירות, לאחר תשאול ראשוני בסיסי, כדאי לשאול מה הוא אוהב לעשות, לאכול, או היכן אוהב להיות. חשוב לשים לב בזמן התשאול גם לתגובות חיצוניות כנשימה,מבע הפנים, מנח הגוף, האינטונציה של הקול. מידע הזה חשוב לתהליך.


כדי להבין אני ממליצה לנסות ולחוות על עצמך :
חלק ראשון – לבדוק מה ההרגשה שלי עכשיו בגוף?  רוב התשובות יהיו- בסדר, אולי קצת כואב לי פה ושם "אבל לא משהו".

חלק שני – להישאר עם תשומת הלב לגוף ולשאול את עצמך- מה ההנאה הכי גדולה שלי? למה או למי האהבה הכי גדולה שלי? מה הכי משמח אותי? ולאחר שענית, לשים לב  – מה השינוי שמתרחש בגוף?

מה בעצם קרה?
בתשאול הראשון, רוב האנשים יתמקד ראשית בבעיה. ההתמקדות בבעיה, מחריפה את המצב וגורמת לאדם להרגיש יותר מסכן- ולסבול יותר. בבחינה פיזיולוגית- התשאול מביא לעליית המתח ומעורר את פעולת המערכת הסימפטטית- האחראית על הישרדות לבריחה /לחימה
בשאלה השניה- הפנית תשומת הלב למה שאוהבים לעשות, תחזיר את המודעות לקיומם של דברים טובים בחייו, תחזק ותעורר את המערכת הפאראסמפטטית ותעזור למטופל להרגע.

במהלך השנים בהן אני מטפלת, הכנסתי את השאלה הזו לכל התשאול  הראשוני
וממליצה גם לך, לאמץ אותה ולהשתמש בה בטיפול
בפעם הבאה שיגיע מטופל, לאחר שיתאר את הקושי שבגללו הגיע, הכאב והמצוקה – אפשר גם להוסיף את השאלה הבאה – האם נוח לך כרגע? איפה נוח לך? ולחכות  לתשובה. כדאי לשים לב לשינוי בתנוחה, נשימה, מבע.
(אם הוא אומר שנוח ובסדר, נסו למקד היכן בדיוק) ושוב, לזכור לשים לב לשינויים הנראים לעין.

גם לך במהלך הטיפול חשוב לזכור לשים לב כל הזמן לנוחיות, ליציבה ולשמור על האיזון כדי לשמור על עצמך בזמן הטיפול ולאורך כל החיים.

רוצה להכיר עוד דרכים להרגעה ולשיפור הטיפול?
הרשמה לסדנאות מגע מודע ולקורס להכשרת מטפלי קרניוסקרל

שיתוף הכתבה

השאר תגובה

שיטת קרניוסקרל

טיפולים הוליסטיים שמטרתם להעצים את נשימת החיים בגוף כדי לחזור לקו הבריאות. הטיפולים יעילים לטיפול במחלות ובעיות שונות ברובד הפיזי והנפשי.

לקריאה נוספת >>

עקבו אחרינו

כתבות אחרונות:

ללמוד קרניוסקרל מהבית

 מפגשים בזום להכרת הקרניוסקרל בעזרת תרגול מודרך ולימוד תאורטי כחלק מהבסיס להכנה לטיפול. ניתן להצטרף לשעורים אלו בלבד. שלושת השעורים יוקדשו להכרות עם הקרניוסקרל יחד עם תרגול עצמי:– חישת התנודה ברמה הפיזית והאנרגטית– עקרונות הטיפול בקרניוסקרל בשילוב הבנת מושגים בטראומה–

להמשך קריאה »

התפתחות אישית מודעת

התפתחות אישית מודעת היא הדרך להתחבר לכוחות שלךלחזק מודעות לכוחות הפנימיים, להתחבר לאינטואיציה ולהרמוניה בין הגוף לנפש למי הטיפול מתאים? לכל מי שרוצה לעשות שינוי בחיים:בין אם זה להיפטר מכאב או מחשבות טורדניות,מתח או זיכרונות שמפריעים ובין אם יש בך

להמשך קריאה »

מיכל נתן מורה ליוגה

למדתי להקשיב בדרך חדשה, לשמוע את סיפורי החיים כפי שהם רשומים בגוף ובאנרגיית החיים. התחזקתי באמונה בכוחו של השקט, בעוצמת הנוכחות ובהבנה שהם טובים מאלף רעשים. חוויתי את כוחו של מגע עדין קשוב ומכיל לשנות באמת. לאורך כל הדרך לימדת

להמשך קריאה »