לילך סבט לוגו

טיפ פשוט ומהיר להרגעת מטופל

טיפ פשוט ומהיר להרגעת מטופל
ולשיפור תוצאות הטיפולIMG_6808s

קרה לכם שהגיע מטופל נסער? או סתם לא רגוע? הוא יושב/שוכב מתנועע בחוסר סבלנות, שואל שאלות לא קשורות, אינו מגיב לשאלות? ואז בסוף הטיפול הוא נראה יותר רגוע ועוברת מחשבה "אילו הטיפול היה מתחיל כך, יכולתי להגיע למקומות עמוקים הרבה יותר".

מטופל שבאמת רגוע, יוכל להנות ולהפיק את המקסימום מכל טיפול שתעניק לו.

אחד הדברים שלמדתי, הוא שככל שהמטופל יהיה יותר רגוע בתחילת הטיפול, כך גם הטיפול יהיה מוצלח יותר. קיימות דרכים שונות להגיע לרוגע כבר בתחילת הטיפול ולא רק בסופו, במאמר זה, אשמח לחלוק איתכם את אחת הדרכים שאני משתמשת בהן בטיפולי ולימדתי מטפלים שמשתמשים בה בהצלחה רבה

לרוב כשמגיע מטופל, נהוג לערוך תשאול: למה בא, מה העבר הרפואי, הרגלים וכד'. ככל שנעמיק בשאלות על הבעיה וקשיים אחרים, נחזק אצלו את אי הנוחות ויעלה המתח. כך, ללא כוונה רעה, אנו גורמים לפתח את הקושי של אדם ולהגדיל את מצוקתו.

יש דרך אחרת!
כדי לקדם את הטיפול ולעזור למטופל להירגע במהירות, לאחר תשאול ראשוני בסיסי, כדאי לשאול מה הוא אוהב לעשות, לאכול, או היכן אוהב להיות. חשוב לשים לב בזמן התשאול גם לתגובות חיצוניות כנשימה,מבע הפנים, מנח הגוף, האינטונציה של הקול. מידע הזה חשוב לתהליך.


כדי להבין אני ממליצה לנסות ולחוות על עצמך :
חלק ראשון – לבדוק מה ההרגשה שלי עכשיו בגוף?  רוב התשובות יהיו- בסדר, אולי קצת כואב לי פה ושם "אבל לא משהו".

חלק שני – להישאר עם תשומת הלב לגוף ולשאול את עצמך- מה ההנאה הכי גדולה שלי? למה או למי האהבה הכי גדולה שלי? מה הכי משמח אותי? ולאחר שענית, לשים לב  – מה השינוי שמתרחש בגוף?

מה בעצם קרה?
בתשאול הראשון, רוב האנשים יתמקד ראשית בבעיה. ההתמקדות בבעיה, מחריפה את המצב וגורמת לאדם להרגיש יותר מסכן- ולסבול יותר. בבחינה פיזיולוגית- התשאול מביא לעליית המתח ומעורר את פעולת המערכת הסימפטטית- האחראית על הישרדות לבריחה /לחימה
בשאלה השניה- הפנית תשומת הלב למה שאוהבים לעשות, תחזיר את המודעות לקיומם של דברים טובים בחייו, תחזק ותעורר את המערכת הפאראסמפטטית ותעזור למטופל להרגע.

במהלך השנים בהן אני מטפלת, הכנסתי את השאלה הזו לכל התשאול  הראשוני
וממליצה גם לך, לאמץ אותה ולהשתמש בה בטיפול
בפעם הבאה שיגיע מטופל, לאחר שיתאר את הקושי שבגללו הגיע, הכאב והמצוקה – אפשר גם להוסיף את השאלה הבאה – האם נוח לך כרגע? איפה נוח לך? ולחכות  לתשובה. כדאי לשים לב לשינוי בתנוחה, נשימה, מבע.
(אם הוא אומר שנוח ובסדר, נסו למקד היכן בדיוק) ושוב, לזכור לשים לב לשינויים הנראים לעין.

גם לך במהלך הטיפול חשוב לזכור לשים לב כל הזמן לנוחיות, ליציבה ולשמור על האיזון כדי לשמור על עצמך בזמן הטיפול ולאורך כל החיים.

רוצה להכיר עוד דרכים להרגעה ולשיפור הטיפול?
הרשמה לסדנאות מגע מודע ולקורס להכשרת מטפלי קרניוסקרל

שיתוף הכתבה

השאר תגובה

שיטת קרניוסקרל

טיפולים הוליסטיים שמטרתם להעצים את נשימת החיים בגוף כדי לחזור לקו הבריאות. הטיפולים יעילים לטיפול במחלות ובעיות שונות ברובד הפיזי והנפשי.

לקריאה נוספת >>

עקבו אחרינו

כתבות אחרונות:

איזון עצמי

כמה מילים על איזון עצמי המילים טיפול עצמי, ויסות עצמי, איזון עצמי, חוזרות בטקסטים שלי כל הזמן מבחינתי הן מהוות את מהות רעיון הריפוי כשאני שומרת על האיזון אני יותר נינוחה ורגועה, הכל עובד בתאום והרמוניה מתוך המקום המאוזן, אני

להמשך קריאה »

להקשיב לסיפור של התינוק

הבכי של התינוק, כדרך לדבר איתך. זה קורה כמה פעמים ביום, התינוק שלך מתחיל לבכות ולא מפסיק. את מנסה להרגיע אותו בכל דרך אפשרית: ציצי/ בקבוק, על הידיים, בעגלה, שרה, קופצת, יוצאת, חוזרת, אבל כלום לא עובד. את מוצאת את

להמשך קריאה »

ללמוד קרניוסקרל מהבית

 להתחבר לכוח שלך לימוד ותרגול טכניקות לטיפול עצמי בכלי המשולב של קרניוסקרל-SE במפגשי זום בחודש יולי תחל סדרה חדשה בת ששה שעורי "ללמוד לטפל בעצמי" שיוקדשו להכרות עם הקרניוסקרל. במפגשים ילומדו עיקרי הטיפול דרך התרגול העצמי במגוון כלים פשוטים וטובים

להמשך קריאה »