לילך סבט לוגו

גלים ומקצבים – The Tide

  המקצב הקרניאלי      CRI – Cranio Rhythmic Impulse    

המקצב הקרניאלי כשמו, מיוחד לתנועה של נוזל המוח והשדרה ולתגובת הרקמות לתנועה. זהו תפקוד פיזיולוגי בתוך הגוף. תנועה זו הינה האופן בו מגיב הגוף הפיזי לנשימת החיים.

ה- CRI מתבטא ביחס לציר המרכזי של הגוף. נוזל המוח פועם מתחת לקרומי המוח בתוך  עמוד השדרה ועצמות הגולגולת, תנועת הנוזל אורכת כ 3-5 שניות לכל כיוון, כ 8-12 מחזורים לדקה.

זהו הרובד של הגל שעליה מדברים לרוב בקורסים השונים ועליה מתמקדים במחקר של אוסטיאופתיה קרניאלית. זוהי פעימה קבועה בנוזל המוח שנמדדה בדרכים שונות במחקרים שונים.

היות ורובד זה מתייחס לנוזלים ורקמות, הטיפול דרכו לרוב יכוון להורדת דפוסי מתח  הנמצאים ברקמות הגוף.

המקצב הקרניאלי, מתייחס לתפקודים של הגוף עצמו. רובד זה של הגל הינו פיזי יותר מאחרים ומתייחס לתהליכים מוחשיים, האופן בו אנו נושאים את החוויות וההתנסויות בחיים.

 


  The Mid Tide  – The Potency   גל הביניים – גל העוצמה      

העוצמה Potency – המקום בו עוצמת נשימת החיים נפגשת עם גופנו וחוויתינו. סטרלנד, התייחס אליה כ – "הכוח בתוך הנוזל".

גל הביניים, הינו פעימה גלית עמוקה יותר, המתייחסת באופן ישיר יותר אל כוח העוצמה של נשימת החיים. כוח גלי זה, הוא הדחף האנרגטי של המערכת והעיקרון המארגן. העוצמה מתייחסת לבריאות הפנימית של המערכת .

תנועה גלית זו נישאת גם היא ע"י נוזלים ורקמות אך היא עדינה יותר, כגל אנרגטי בתוך הנוזלים. הרקמות מביעות תנודה פנימית (Motility) והנוזלים התרחבות וכיווץ. זהו רובד עמוק יותר במערכת הקרניוסקרלית.    

ברובד זה נמצאת עוצמת  נשימת החיים במפגש ישיר עם המערכת החיה, ולעיתים יקרא  גל העוצמה או גל הביניים בגלל מיקומו בשלישיה.

גל הביניים נושא עימו את הנוזלים ותהודה המופיעה כתנודה פנימית (מוטיליטי) של הרקמות. רובד ביניים זה מיוחס לכוח המארגן של העוצמה ומופיע 2-2.5 מחזורים לדקה, 10-15 שניות לכיוון.

העבודה דרכו הינה מאד יעילה, היות והוא נמנע מלהיכנס ולהתערבב ברקמות ובתוצאות של חוויות המטופל ומתייחס באופן ישיר יותר אל ה "כוח" האוחז באותן חוויות בהווה.

גל הביניים גם עובד דרך הנוזלים, אבל עושה זאת דרך העוצמה והכוח האנרגטי המארגן  שבנוזלים. העבודה הטיפולית מתרחשת ברמה אנרגטית המגיעה ומקיפה את כל מצבי האיזון כדי לעזור לכל הכוחות להתארגן מחדש לתפקוד בריא יותר. מצב של איזון הוא דרך להשיג מצב ניטרלי במערכת, ולאפשר לכוח האנרגטי והפיזיולוגי להגיע לאיזון עמוק יותר ביחס לציר נייטרלי. מצב מאוזן כולל את נקודת האיזון שהוזכרה קודם, אך הוא רחב יותר ועוזר לכל הישות של המטופל לעשות שינוי ביחס לדפוס בו נטפל.

 


   The Long Tide    הגל הארוך       

הגל הארוך הינו האופן בו נשימת החיים מעבירה את עצמה לכל יצור חי. ניתן להגיד שכך  הרוח נושבת עצמה אל תוך הגוף. למעשה, הגל הארוך הינו הכוח המארגן של נשימת החיים, המתאחד בשדה כדי לנהל את תהליך החיים. יש שיאמרו שזהו הגל עליו באנו לכאן ועימו נלך.

הגל הארוך הוא הצורה בה נשימת החיים מתפשטת בשדה בו אנו קיימים. ניתן לומר כי גל  העוצמה מארגן את השדה הזה ויוצר דינמיקות אנרגטיות, השולטות בו ובפעולותיו. במילים אחרות, העוצמה היא האנרגיה של נשימת החיים הקשורה לגוף. אנרגיה זו מגשרת בין הרוח לגוף בתהליכי ריפוי.

זהו גל עדין, ארוך ומאד רחב. הוא כ"כ ארוך שמרגיש כאילו ממשיך לנצח ואז, ברגע מסוים נשים לב שהוא הולך לכיוון ההפוך. הוא איטי יותר ומרווח, כאילו כמעט איננו, אבל נוכח. זוהי תנועה עדינה מאוד בעלת עומק והמשכיות.

להבדיל מה – CRI היכול להיות שונה מאדם למשנהו (8-12 מחזורים לדקה) או גל הביניים היכול להשתנות במעט, הרי שהארוך הינו יציב מאד כ- 90-100 שניות למחזור. ניתן לחוש בו נע כ- 45-50 שניות כלפי חוץ ואז יתחיל לנוע פנימה.

לגל הארוך יש איכויות ייחודיות העושות אותו שונה משאר הרבדים. זהו המקצב השומר עלינו מחוברים לשורשינו. הגל הארוך נמצא מעבר להשפעות החוויות וההתנסויות בחיים.

ברבדים האחרים – נעבוד עם דפוסי מתח פיזי או נפשי. הגל הארוך מחובר לטבע הבראשיתי שלנו ולא לנסיבות המשפיעות עליו.

הגל הארוך הוא עדין ביותר – נגיעה ברובד זה מאד מחזקת, היות והוא שייך לאיכויות העמוקות של קיומנו. בטיפול המתרחש ברובד זה יש תחושה של דברים שמתארגנים מחדש אוטומאטית מעצמם. לעיתים קרובות הגל הארוך יופיע לקראת סיום הטיפול כדרך לאינטגרציה של כל העבודה שנעשתה.

עבודה ברובד של הגל הארוך דורשת מעורבות פחות פעילה ויכולת עמוקה יותר להעריך ולחוש איך החיים מתארגנים בעצמם. הגל הארוך משתמש בנוכחות ובשיקוף של המטפל כדי לאפשר ריפוי.

התנועה של הגל הארוך נתפשת כרב מימדית (כלפי חוץ ופנים) בכל הכיוונים, בשונה משני האחרים המופיעים ביחס לציר המרכזי בגוף. הגל  הארוך הוא רב מימדי, בעל תחושה הולוגרפית יותר, ואינו נמצא על שום ציר.   


קטעי תרגום נוספים
נשימת החיים
הטבע ההולגרפי של הגל
ההקשבה לגל

תרגומים מתוך הספר של רוג'ר גילכריסט

Cranial Therapy and the Energetic Body / Roger  Gilchrist

שיתוף הכתבה

השאר תגובה

שיטת קרניוסקרל

טיפולים הוליסטיים שמטרתם להעצים את נשימת החיים בגוף כדי לחזור לקו הבריאות. הטיפולים יעילים לטיפול במחלות ובעיות שונות ברובד הפיזי והנפשי.

לקריאה נוספת >>

עקבו אחרינו

כתבות אחרונות:

מי מטפל במטפלת?

אני אוהבת לטפל. בעבר, טיפלתי המון. מאוד נהניתי לטפל ולתת, חשבתי שככל שאטפל יותר, כך אהיה יותר חזקה ובריאה יותר. המציאות היתה אחרת. יום אחד לאחר תקופה בה טיפלתי באינטנסיביות הרגשתי מותשת לחלוטין ללא כוחות. גם למחרת לא התאוששתי. כשעיבדתי

להמשך קריאה »

איך להרגיש את קו האמצע? תרגול מונחה

קו האמצע, הקו סביבו כל הגוף מתארגן החל מהתעברות והופך עם ההתמיינות וגדילת העובר לחוט השדרה. התרגול מיועד לכל מי שרוצה להכיר ולהבין את מהות הטיפול ולהתנסות באופן עצמאי. מצרפת לכאן הקלטה של התרגול כדי שתוכלו גם אתןם לתרגל עם

להמשך קריאה »

מה הכוונה בללמוד טיפול עצמי?

אחד הדברים שהצבתי לעצמי כיעד, הוא להנגיש את הקורס לכולם ולמצוא את הדרך איך ללמוד טיפול עצמי בקלות בלי לשבת לשעות של מדיטציה, או תרגול הדורש משמעת והקפדה. אצלי ואצל מטופלים מה שהכי מצליח, אלו הדברים הכי פשוטים, שניתן לעשות

להמשך קריאה »