לילך סבט לוגו

הטבע ההולגרפי של הגל

הגל עשוי להתבטא בדרכים שונות, בהתאם לרובד או למימד שתקלוט אותו.

פרנקלין סילס, מורה אוסטיאופת לקרניוסקרל באנגליה, תאר את המערכת הקרניוסקרלית כהולוגרפית. כל הרבדים של הגל והמימדים של התפקוד כרוכים אחד בשני. כל אחד יופיע בזמן שונה, בהתאם לטבע הבעיה של המטופל, איכות הקשרים שלו עם אותן בעיות ורמת ההתארגנות מחדש או הדרך בה תהליך הריפוי מתרחש ברגע נתון.

סילס הביא לשדה הקרניוסקרל ראיה "מימית" של הרמות והרבדים השונים במערכת.

מקצב הגל, או המהירות בה הוא נע, הם המאפיינים העיקרים המבדילים בין רבדי הגל השונים. יש 3 רבדים ראשונים של ביטוי התנועה הגלית, שכולם מבוטאים דרך הגוף בצורות שונות. חלקם יותר מוחשי פיזי, ואחרים עדינים ואווריריים. הרבדים השונים של הבעות הגל נקראות המקצב הקרניאלי, גל הביניים או העוצמה והגל הארוך Mid Tide, Mid Tide ,Long Tide) (CRI,. כל אחת מההופעות הגליות כרוכה הולוגרפית בשלם: כולן קיימות בו זמנית, ותפישת כל אחת מהן תלויה במקום בו תתמקד הכוונה שלנו ותהדהד מערכת המטופל.

תנודה ריתמית זו בנוזל משקפת את ההתפתחות הראשונית ביותר שלנו כאן ועכשיו ברגע זה. בתחילת ההתפתחות העוברית, נוזלי העובר מתחילים לגעוש בתנועה גלית, יוצרים דפוסים ומארגנים את מבנה התפתחות החיים. תנועות חיים אלו עוקבות אחר דפוסי אנרגיה עדינים הקיימים בשדה.

כל שלבי התפתחות העובר וההתמיינות הראשונית של רקמות הגוף, משתקפים בתפקוד שלנו כיום. ראשית נוצרת התעלה העצבית, שלאחר מכן תהפוך למערכת העצבים המרכזית. עם הסגרות התעלה, נוצרת מערכת נוזלים הנמצאת בתוך חדרי המוח, היכן שבסופו של דבר נוצר נוזל המוח והשדרה. פעימת נוזל המוח והשדרה כיום, היא השיקוף של כוחות התפתחות ראשונית זו הנמצאים עמנו מההתחלה. פלא החיים מתרחש בכל רגע!

השתקפות התנודה הראשונית במבנה: הקרומים הינם בעיקר מבנה אורכי המוביל  "לתנודה האורכית של נוזל המוח" המרכיב המרכזי בתפישה הקרניאלית של ד"ר סטרלנד. פעימות הנוזל והעוצמה מתייחסות בעיקר אל הציר האנכי של הגוף, שהוא גם ציר ההתפתחות.

במובן מסויים, ליבת המערכת האנרגטית האנושית נוצרת ראשונה, וממנה נוצר הגוף ומתפתח בהתאם לציר זה. ציר אנרגטי זה נוצר מעצמת נשימת החיים בשדה האנרגטי האנושי. זהו הציר המארגן לאורך החיים את הדינמיקות האנרגטיות והתפקודים הפיזיים של הגוף. הוא תומך בכל הרקמות לשוב ולהיות ביחס ממורכז יותר ובהתאם לליבה אנרגטית זו.


תרגומים מתוך הספר של רוג'ר גילכריסט

Cranial Therapy and the Energetic Body / Roger  Gilchrist

 

שיתוף הכתבה

השאר תגובה

שיטת קרניוסקרל

טיפולים הוליסטיים שמטרתם להעצים את נשימת החיים בגוף כדי לחזור לקו הבריאות. הטיפולים יעילים לטיפול במחלות ובעיות שונות ברובד הפיזי והנפשי.

לקריאה נוספת >>

עקבו אחרינו

כתבות אחרונות:

מי מטפל במטפלת?

אני אוהבת לטפל. בעבר, טיפלתי המון. מאוד נהניתי לטפל ולתת, חשבתי שככל שאטפל יותר, כך אהיה יותר חזקה ובריאה יותר. המציאות היתה אחרת. יום אחד לאחר תקופה בה טיפלתי באינטנסיביות הרגשתי מותשת לחלוטין ללא כוחות. גם למחרת לא התאוששתי. כשעיבדתי

להמשך קריאה »

איך להרגיש את קו האמצע? תרגול מונחה

קו האמצע, הקו סביבו כל הגוף מתארגן החל מהתעברות והופך עם ההתמיינות וגדילת העובר לחוט השדרה. התרגול מיועד לכל מי שרוצה להכיר ולהבין את מהות הטיפול ולהתנסות באופן עצמאי. מצרפת לכאן הקלטה של התרגול כדי שתוכלו גם אתןם לתרגל עם

להמשך קריאה »

מה הכוונה בללמוד טיפול עצמי?

אחד הדברים שהצבתי לעצמי כיעד, הוא להנגיש את הקורס לכולם ולמצוא את הדרך איך ללמוד טיפול עצמי בקלות בלי לשבת לשעות של מדיטציה, או תרגול הדורש משמעת והקפדה. אצלי ואצל מטופלים מה שהכי מצליח, אלו הדברים הכי פשוטים, שניתן לעשות

להמשך קריאה »