לילך סבט לוגו

בחילות והקאות בנסיעות

מחלת ים מתרחשת גם בנסיעות
היא מתאפיינת בתופעת כבחילות, הקאות, כאבי ראש וחולשה וניתן לטפל בה.

 

לפני כמה חודשים הגיעה אלי לטיפול בת 34, שסבלה מאי נוחות רבה בנסיעות כבר מגיל צעיר – בחילות רבות, הקאות, כאבי ראש וחולשה רבה בעקבות זאת.
היא סיפרה שכילדה, הוריה נמנעו כמה שאפשר מנסיעות.
במהלך הצבא סבלה מאוד בנסיעות, אך לא נמצא מענה, ולא נעשה כל ניסיון לפתור את הבעיה.

מאז ניסתה את כל התרופות שאמורות לעזור אך ללא הקלה.

היא החליטה לבוא לטיפול כי היא מרגישה שאין שום פיתרון ומצבה מחמיר:
בעבודתה עליה לנסוע הרבה והיא מספרת שהבחילות וההקאות בנסיעות החלישו אותה מאוד.
"הפכתי חולה" אמרה לי.
"לפעמים אני אף מחסירה ימי עבודה וגם בימי המנוחה, אני לא מתאוששת."

עם הטיפולים המצב התחיל לאט להשתפר.
עם השיפור, החלה לשים לב להרגשתה וגלתה שבימים בהם נמנעה מקפה (שעד אז החשיבה כעוזר להתמודד עם הופעת הבחילות נסיעה) היא מרגישה טוב יותר. היא גלתה גם שיש לה רגישות לביצים שגרמה לכאבי בטן, אותם לא הזכירה עם בואה לטיפול שלא הייתה מודעת אליה כלל.
כיום, לאחר סידרה של 12 טיפולים, היא מרגישה טוב. ההקאות פסקו לחלוטין. כמעט ואין לה בחילות בנסיעה וכאשר יש, היא יודעת כיצד להרגיע אותן בעזרת כלים שלמדה בטיפול.

מה קרה ?
הרגשה רעה בנסיעה יכולה לנבוע ממספר גורמים, חלקם קשור למצב פיזי – מתח בגוף שגורם לליקוי במערכות בגוף או בעיבוד המידע במוח, ובמקרה של אותה אישה- לבחילות, הקאות וחולשה.

מערכות שפגיעה בהן עלולה להשפיע ישירות על המצב- מערכת שיווי המשקל הראיה, והתפיסה הפרופריוספצטיבית.
אצל חלק הסבל מקושי בנסיעה הוא תולדה של מתח נפשי הקשור לאירוע בעבר שלא עובד וגורם להופעת הסימפטומים במצבי לחץ (כגון פחד מנהיגה לאחר תאונה ועוד)

(יתכן שתינוקות וילדים הבוכים בנסיעה סובלים גם הם מבחילות ורגישות וטיפולים מועילים להם).

במקרה הנוכחי, הסיבה לבחילות ולהקאות היתה קשורה למצב פיסי ונבעה מחוסר איזון בין עצמות הגולגולת ומתח רב בצוואר שהשפיעו על התנועתיות של עצם האוזן ועל המערכת הוסיטבולרית בתוכה.
טיפול הקרניוסקרל, עזר לשחרר את המתח, החזיר את הגמישות ועזר למנוע את הבחילות, ההקאות וכאבי הראש.

במהלך הטיפולים, למדה המטופלת כיצד לשים לב לסימנים מקדימים, להרגיע את עצמה ובעזרת תשומת הלב הזו – להפחית את עוצמת התופעות, למנוע החרפתן ולשמור על ההרגשה הטובה.

 

להמלצה – טיפול בבת 11

 

שיתוף הכתבה

השאר תגובה

שיטת קרניוסקרל

טיפולים הוליסטיים שמטרתם להעצים את נשימת החיים בגוף כדי לחזור לקו הבריאות. הטיפולים יעילים לטיפול במחלות ובעיות שונות ברובד הפיזי והנפשי.

לקריאה נוספת >>

עקבו אחרינו

כתבות אחרונות:

מי מטפל במטפלת?

אני אוהבת לטפל. בעבר, טיפלתי המון. מאוד נהניתי לטפל ולתת, חשבתי שככל שאטפל יותר, כך אהיה יותר חזקה ובריאה יותר. המציאות היתה אחרת. יום אחד לאחר תקופה בה טיפלתי באינטנסיביות הרגשתי מותשת לחלוטין ללא כוחות. גם למחרת לא התאוששתי. כשעיבדתי

להמשך קריאה »

איך להרגיש את קו האמצע? תרגול מונחה

קו האמצע, הקו סביבו כל הגוף מתארגן החל מהתעברות והופך עם ההתמיינות וגדילת העובר לחוט השדרה. התרגול מיועד לכל מי שרוצה להכיר ולהבין את מהות הטיפול ולהתנסות באופן עצמאי. מצרפת לכאן הקלטה של התרגול כדי שתוכלו גם אתןם לתרגל עם

להמשך קריאה »

מה הכוונה בללמוד טיפול עצמי?

אחד הדברים שהצבתי לעצמי כיעד, הוא להנגיש את הקורס לכולם ולמצוא את הדרך איך ללמוד טיפול עצמי בקלות בלי לשבת לשעות של מדיטציה, או תרגול הדורש משמעת והקפדה. אצלי ואצל מטופלים מה שהכי מצליח, אלו הדברים הכי פשוטים, שניתן לעשות

להמשך קריאה »